مقاوم سازي ساختمان مقاوم سازي ساختمان .

مقاوم سازي ساختمان

معرفي 5 ابزار رايگان و فوق العاده براي سئوكاران و وبمستران

ابزار اختصاصي جستجوي Google فارسي در نتايج تبلت

همان طور كه مي دانيد نتايج جستجو گوگل در پلتفرم هاي مختلف از جمله: موبايل و دسكتاپ و تبلت متفاوت خواهد بود اما به كمك ابزار اختصاصي جستجو گوگل شيك رنك فقط نتايج تبلت را با 100 صفحه از سايت ها مشاهده خواهيد كرد

كاربرد ابزار اختصاصي جستجوي گوگل فارسي در نتايج تبلت
كاربرد هاي اين ابزار براي هيچ وبمستر حرفه اي پوشيده نيست و در اينجا ما تنها به چند كاربرد عمومي آن اشاره خواهيم كرد
1- جستجو در نتايج تبلت به زبان فارسي
2- نمايش 100 نتيجه با 1 بار جستجو
3- بررسي دقيق موقعيت عبارات كليدي سايت در نتايج تبلت

لينك ابزار: https://chicrank.com/tablet.php


ابزار نمايش نسخه كش شده وب سايت در گوگل

اگر سايت مورد نظر شما كند است يا سرور سايت پاسخ نميدهد، مي توانيد با كمك اين ابزار به پيوند ذخيره‌ شده سايت خود در حافظه پنهان گوگل برويد.
ابزار نمايش آخرين نسخه كش شده وب سايت در گوگل كاري از شيك رنك بوده كه به شما نشان مي دهد كه خزنده گوگل آخرين بار، چه موقع از صفحات سايت شما ديدن كرده است و آخرين نسخه صفحات سايت شما را در حافظه و كش داده هاي خود دارد را به نمايش مي گذارد.

لينك ابزار : https://chicrank.com/cache.php


ابزار جستجوي در 100 نتايج گوگل

به طور كلي يكي از قابليت هاي بسيار مفيدي كه در شيك رنك فراهم گرده است حذف محدوديد جستجو در گوگل است.

در حالت عادي جستجوي گوگل فقط 10 نتيجه در صفحه اول گوگل براي كاربران قابل نمايش است اما با روي كار آمدن ابزار مفيدي جستجو در 100 نتايج گوگل كه شيك رنك براي شما طراحي نموده است از اين پس مي توانيد تنها با يكبار جستجو به 100 نتايج گوگل دسترسي داشته باشيد 100 نتايج فوق از 10 صفحه گوگل را بصورت كامل مي توانيد مشاهده و استفاده نماييد .

لينك ابزار : https://chicrank.com/search100.php


ابزار جستجوي تصاوير در گوگل و ياندكس و بينگ

به كمك ابزار اختصاصي جستجو تصاوير در گوگل - ياندكس - بينگ شيك رنك فقط نتايج تصاوير را با تعداد نامحدود تصوير از تمام صفحات سايت ها مشاهده خواهيد كرد

لينك ابزار: https://chicrank.com/img.php


ابزار بررسي جايگاه كلمات كليدي در نتايج گوگل

جايگاه عبارات كليدي سايت ، با توجه به اهميت بالاي آن جهت بررسي و رصد موقعيت وب سايت در نتايج جستجوي گوگل، وجود ابزاري دقيق و كاربردي و رايگان كه بتواند در كوتاه ترين زمان جايگاه و موقعيت عبارات كليدي سايت را ارائه دهد بيش از گذشته حس مي شد، بنابراين با فراهم شدن ابزار رايگان بررسي جايگاه كلمات كليدي نتايج گوگل در شيك رنك اين امكان فراهم گرديد است تا با روشي دقيق و شفاف وبمستران و سئو كاران و كارشناسان ديجتال ماركتينگ و سئو و عموم كاربران بتوانند در فاصله چند ميلي ثانيه به رصد كلمات سايت خود بپردازند.

لينك ابزار: https://chicrank.com/google-ranking.php


براي مشاهده ابزار هاي رايگان مفيد و كاربردي مورد نياز ديگر به سايت شيك رنك مراجعه نماييد.

منبع:chicrank.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۷:۵۱ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

مقاوم سازي ساختمان با مهاربندي هاي كمانش تاب

يكي از روش هاي پركاربرد براي افزايش مقاومت ساختمان ها در مناطق با ميزان احتمال وقوع زلزله، استفاده از مهاربندهاست. از طريف ديگر، با بالا رفتن نگراني ها در مورد ايمني ساختمان هاي قديمي تر و همين طور تغييرات كاربري ساختمان ها (مثلا افزايش طبقات) ،بحث بالا بردن ايمني ساختمان ها و مقاوم سازي آن ها مطرح مي شود.

روش هاي مختلف جديد و نويني براي ارتقا مقاومت ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته و يكي از اين روش ها استفاده از BRB يا مهاربندي كمانش تاب است.

كارشناسي طرح و انتخاب روش هاي مقاوم سازي
بعد از اينكه با كارشناسي هاي دقيق محرز شد كه ساختمان از نظر مقاومت دچار اشكال است، و يا اينكه منطقه جغرافيايي ،جزو مناطق با ميزان احتمال بالاي زلزله بود، روش هاي مختلف مقاوم سازي مطرح مي شود.

با توجه به شاكله ساختمان،ابعاد پي، منطقه ي استقرار و نوع مصالح به كار گرفته شده، روش مناسب براي مقاوم سازي انتخاب مي شود.پيش ازاين، روش هاي سنتي استفاده از مهاربندها، در مواجه با تنش ها و تكان هاي زلزله، كارايي ناقصي از خود نشان داده اند. به همين دليل از روش هاي نوين تري استفاده مي شود.

BRB چيست؟
سازه ها در مواجهه با تكان ها و لرزه ها، با تسري حجم بالايي از انرژي جنبشي در شاكله خود روبرو مي شوند و درواقع ميزان صدمه اي كه ساختمان تجربه مي كند تا حد زيادي به نوع انتشار اين جنبش در ساختمان بستگي دارد.

به همين دليل مهندسين ساختمان از ديرباز به دنبال طراحي يك سيستم مقاوم در برابر لرزش ها و جنبش ها بودند، سيستمي كه بتواند انرژي مورد اشاره را وقتي كه بر ساختمان وارد مي شود تحليل ببرد.

 

درواقع كاركرد اصلي عنصر تحليل انرژي آن است كه ميزان آسيب بر ساختار هاي اصلي سازه را كاهش دهد. براي اين منظور مدت هاست كه از مهارها براي تثبيت سازه در مقابل بارهاي وارده ناشي از باد يا زلزله استفاده مي شده است. اما نقص اصلي مهاربندي سنتي، تنزل قدرت مهاربند به واسطه فشار وارده بر مهارهاست. مهاربندي كمانش تاب،راه حل اين مشكل است.

مهاربند كمانش تاب، يك سيستم مقاوم در برابر لرزه است كه در مقايسه با مهاربند هاي سنتي كاركرد خود را اثبات كرده است.در اين روش، سعي شده است كه با شيوه اي خاص، مهارها به سطحي از انعطاف برسند كه زير فشارها، قابليت دفع فشار يا تحمل بواسطه انعطاف را داشته باشند.

تاريخچه مهاربند كمانش تاب
BRB ها را مي توان در حوزه مقاومت بنا، تحول و پيشرفتي تازه دانست. اولين نمونه هاي آن در دهه ۸۰ ظهور كردند و آزمايش آن ها در ميانه همين دهه آغاز شد. مفهوم مهاربند كمانش تاب، ابتدا توسط مهندسي ژاپني به نام باياشي مطرح شد.

در جريان دهه ۹۰ در ژاپن به صورت آزمايشي به كار گرفته شد و چون موفقيت آميز بود در سال ۱۹۹۸ در آمريكا هم به كار گرفته شد و مراحل آزمايش و شبيه سازي آن در سال ۱۹۹۹ در ايالات متحده به انجام رسيد. در سال ۲۰۰۰ در پروژه هاي ساخت و ساز متعددي به كار گرفته شد و عملا ايمني خود را نشان داد.

شاكله BRB
شاكله اصلي مهاربندهاي كمانش تاب شامل يك هسته فولادي مي شود كه در ميان بتون جا داده مي شود. فضاي ما بين هسته اصلي و مهار با ماده اي بتون مانند پر مي شود و پوشش ويژه براي مهار استفاده مي شود تا از خمش آن در مواقع فشار جلوگيري شود. اين شاكله بديع، باعث مي شود كه در موقع تحميل فشار، BRB بتواند انعطاف بالاتري از خود نشان دهد.

مزاياي BRB
امكان اتصال آسان به شاكله ساختاري سازه.
ظرفيت بالاي تسري فشار وارده و ثبات كنش در مواقع فشار.
تاثير پذيري و حساسيت پايين در مواجهه با تغييرات در شرايط محيطي مختلف.
انعطاف در طراحي.
در بيشتر مواقع براي نصب BRB نيازي به سازه و تقويت چارچوب وجود ندارد.

معايب BRB
عدم امكان بررسي كامل صدمات وارده بر مهاربند بعد از وقوع لرزه هاي احتمالي.
عدم مطالعات كافي در ارتباط با ميزان قدرت دقيق مهارهاي متصل شده به چارچوب.
عدم خود محور بودن BRB، كه اين امر مقاومت آن را تا حدي تحت تاثير قرار مي دهد.
موارد استفاده
از مهاربند كمانش تاب در سازه هاي مختلف بسياري استفاده شده است، در ادارات، بيمارستان ها، پاركينگ ها، ساختمان هاي چند طبقه، مدارس، مساجد و استاديوم ها. اما غير از اين، در سازه هاي غير اقامتي مثل پل ها نيز استفاده از BRB موفقيت آميز بوده است.

مكانيزم عمل
BRB در مواقع مواجهه با بار جانبي (lateral load)، از خود يك تقارن در تحمل بار نشان مي دهد و در واقع بار وارده بر مهاربند، به صورتي متوازن و متقارن بر آن وارد مي شود. نوع طراحي BRB به گونه اي است كه در جريان سيكل فشار ، با خمش مواجه نمي شود.

مهاربند كمانش تاب در موقع فشار، تاب آوري خمش بالايي دارند. خمش مهار در موقع فشار، قدرت آن را تحليل برده و مي تواند مهاربند را به سمت ريزش سوق دهد. ظرفيت تاب آوري پايين به معناي تسري انرژي لرزه پايين بوده و همين مسئله اشكال مهاربند هاي پيشين بوده است.

از BRB در پل ها هم به عنوان يك سازه انتقال فشار براي گرفتن انرژي لرزشي استفاده مي شود و در پروژه هاي بزرگ هم كارآيي خود را نشان داده است.

نتيجه گيري

مطالعات مختلف كارآيي مهاربندهاي كمانش تاب را نشان داده اند. در ميان تمام مهاربندها، BRB در مقابل فشار هاي لرزه، بيشترين مقاومت را از خود نشان داده است. وجوه ساختاري BRB و انتشار با ثبات انرژي در آن بدون ايجاد خمش باعث مي شود كه در برابر بارهاي جانبي مقاومت داشته باشد.

از چند دهه پيش كه براي اولين بار از اين مهارها در ساختمان هايي در ژاپن استفاده شد تا به امروز، كارآيي اين مهاربندها در عمل ثابت شده است و به نظر مي رسد كه براي كشور ايران هم با توجه به اينكه موارد لرزه ها در مقايسه با كشورهاي زلزله خيزي چون ژاپن پرشمار نيست، عملا استفاده از آن ها اثربخش است و البته در عمل هم اين مسئله اثبات شده است كه يكي از موارد استفاده از RRB در ساختمان هاي آسيب ديده زلزله كرمانشاه خود را نشان داد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۶:۵۰ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

معرفي محصولات سئو و ارتقا رتبه سايت شيك رنك

شما را به معرفي محصولات سئو و ارتقا رتبه سايت شيك رنك دعوت مي كنيم.

افزايش كليك گوگل ترندينگ

با هر Impressions (جستجو و نمايش) كليد واژه به همراه نام برند كليد واژه هاي ميزبان در گوگل ترند و به ليست پيشنهادات پر جستجو گوگل وارد خواهند شد. مزاياي ديگر سرويس خريد كليك گوگل ترندينگ عباتند از:
ترند شدن عبارات با نام برند در گوگل SERP
ارتقا رتبه كلمات كليدي اصلي
2 برابر شدن ترافيك و كليك ارگانيك سايت
ارتقا جايگاه در گوگل
كمك به ارتقا رنك الكسا
قابل ثبت و رهگيري در سرچ كنسول گوگل و ALEXA
●ظرفيت برندينگ كه در ذهن مخاطب شكل گرفته و منجر به اعتمادسازي مي‌شود. ●اگر مي‌خواهيد برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود،كليك گوگل ترندينگ از بهترين روش‌هايي است كه مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

خريد كليك ارگانيك گوگل با نام برند (ترندينگ)


خريد ورودي گوگل

وارد ده صفحه ي آغازي گوگل خواهيد شد. اسم برندي كه به عنوان كلمه كليدي استفاده كرده ايد در كادر جستجوي موتور جستجو گر گوگل نمايان مي گردد، كه منجر به كنجكاوي افراد و كليك هاي متعدد مي شود. افزايش ورودي گوگل ارتقا رتبه سايت ها در صفحه برتر و آغازين گوگل مي‌شود. الگوريتم هاي جديد گوگل همواره به سايت‌هايي كه كاربران زيادي به آن ورود مي‌كنند بشدت اهميت مي‌دهد و آنها را در صفحه اول از رتبه بندي صفحات خود به نمايش در مي‌آورد.
●با گام هاي ملايم شروع كنيد و قدرتمندانه ظاهر شويد.

●قابليت انتخاب ميانگين Dwell Time و زمان حضور كاربر در سايت از 30 تا 250 ثانيه ●قابليت رايگان اسكرول صفحه و كليك تصادفي از ديگر صفحات سايت شما ●قابليت رايگان بازديد بازگشتي و بازديد تصادفي از ديگر صفحات سايت شما ●قابليت انتخاب نوع دستگاه بازديدكنندگان ● امكان انتخاب بازديد با IP ايران و خارج ●قابليت ثبت آمار و نمايش در google analytics و alexa

خريد ورودي گوگل شيك رنك


خريد كليك گوگل

سايتي در جايگاه پايين از نتايج گوگل است اما با سفارش سرويس افزايش كليك گوگل كاربران زيادي بر روي آن كليك مي كنند در واقع نرخ كليك و CTR سايت در مقايسه با جايگاهي كه داريد بالاتر رفته و گوگل با استفاده از الگوريتم RankBrain جايگاه و رتبه سايت را فورا ارتقا مي دهد. مثلا روزانه 2000 نفر كلمه كليدي سايت شما را جستجو كنند و فقط 5 درصد آنها يعني 100 نفر در نتايج گوگل بر روي سايت كليك كنند نرخ كليك و CTR سايت به 10 درصد افزايش مي يابد در واقع بازديدكنندگان ارگانيك سايت 2 برابر خواهد شد .

●با ارتقا CTR و رتبه گوگل، محصولات و خدمات خود را، بصورت رايگان به ميليون‌ها كاربر گوگل نمايش مي دهيد . ●قابليت اسكرول و كليك تصادفي در صفحات سايت ●قابليت رايگان جستجو بازگشتي و بازديد 2 مرتبه از سايت ●قابليت انتخاب محيط جستجو موبايل يا دسكتاپ ●قابليت انتخاب نوع آي پي ايراني يا خارجي ●قابليت ثبت آمار و نمايش در گوگل سرچ كنسول و Alexa ●قابليت انتخاب ميانگين Dwell Time و زمان حضور كاربر در سايت از 30 تا 250 ثانيه ●سرويس كاملا ايمن و مورد تاييد گوگل بدون ريسك منفي براي سايت ●جستجو و كليك در 10 صفحه اول و 100 نتايج نخست در گوگل

خريد كليك گوگل شيك رنك


افزايش بازديد سايت

تأييد شده است كه Google از داده هاي Google Chrome براي تعيين تعداد افرادي كه از سايت بازديد مي كنند (و چند بار) استفاده مي كند. سايت هايي كه افزايش بازديد مستقيم زيادي دارند احتمالاً سايت هاي با كيفيت بالاتر در مقابل سايتهايي هستند كه خريد بازديد سايت بسيار كم تري دارند. بازديد هايي كه بصورت مستقيم به سايت شما منقل شود را Direct Traffic يا ترافيك مستقيم مي گويند. به عنوان مثال اگر شما درون مرورگر خود سايت chicrank.com را وارد كنيد اين نوع بازديد مستقيم خواهد بود.

زمان ماندگاري انتخاب از ♻️30 ثانيه & 250 ثانيه♻️ - كسب تدريجي جايگاه برتر position - ارتقا مستقيم رنك الكسا ايران و جهاني - ارتقا تدريجي نرخ پرش و بهبود بانس ريت - كسب امتياز و بهبود شاخص هاي تجربه كاربري و بهبود ميزان رضايت مندي سايت از الگوريتم رنك برين گوگل

خريد بازديد سايت شيك رنك

براي سفارش محصولات به سايت شيك رنك مراجعه نماييد .
منبع :chicrank.com



برچسب: سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۴۰ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

كامپوزيت مسلح شده پليمري يا FRP چيست؟

كامپوزيت مسلح شده پليمري يا همان FRP يك ماده تركيبي است كه از يك ماتريكس پليمري، به اضافه يك ماده فيبري تقويت كننده ايجاد مي شود. ماتريكس اوليه يا همان ماتريكس پليمري معمولا يك رزين سخت است كه از مقاومت در برابر تاثيرات شيميايي و خوردگي بهره مند است اما معمولا از نظر مكانيكي، مقاومتي ندارد.

اضافه كردن يك جز فيبري، ماده تركيبي جديدي را حاصل مي كند كه كاركرد بسيار بالاتري دارد. پليمر اصلي شامل ايپوكسي، پلي استر يا وينيل است. و فيبر مورد استفاده در عين حفظ شكل و ساختار خود، ويژگي هاي استثنائي خودش را هم به اين پليمر اوليه اضافه مي كند كه در نتيجه، كامپوزيت مسلح شده پليمري ايجاد شده، سبك تر، سخت تر و از نظر مكانيكي قوي تر خواهد بود.

فيبرهايي كه به اين منظور استفاده مي شوند معمولا كربني، بازالتي، شيشه اي، چوبي يا برخي موارد ديگر را شامل مي شوند.

موارد كاربردي استفاده از FRP
صنايع هوافضا.
صنعت اتومبيل.
حوزه ساخت و ساز.
كالاهاي مصرفي.
صنعت برق.
صنايع دريايي.
صنعت اتومبيل
كامپوزيت مسلح شده پليمري در صنعت توليد اتومبيل، جايگزيني مناسب و ارزشمند براي فولاد هستند و در توليد اتومبيل هاي لوكس از آنها استفاده مي شود. در واقع اين ماده جديد، در عين حال مقاومت بالا، مصرف سوخت اتومبيل و وزن كلي اتومبيل را كاهش داده و سرعت آن را بالا مي برد.

صنعت ساخت و ساز
يكي از حوزه هايي كه استفاده از اين محصول تركيبي به شدت معمول شده صنعت ساخت و ساز و مقاوم سازي سازه ها است. بيش از ۲۰% FRP هاي توليدي در حال حاضر در صنعت ساخت و ساز، مثلا پل ها يا جاده ها مورد استفاده قرار مي گيرد. اما استفاده از كامپوزيت مسلح شده پليمري در صنعت ساختمان بسيار گسترده و متنوع است كه در ادامه به برخي از انها اشاره خواهيم داشت.

 

ورقه هاي FRP
اين ورقه ها به سطح بتون چسبانده مي شوند و به اين ترتيب آن را در مقابل آسيب تقويت مي كنند. انعطاف پذيري محصول، امكان استفاده از آن را تقريبا در هر نقطه اي از سازده برآورده مي سازد.

ميلگرد FRP
فولاد به طور كلي از مقاومت مناسبي در برابر خوردگي برخوردار است اما در برخي محيط هاي با ميزان رطوبت بالا، فولاد دچار خوردگي مي شود. به همين دليل در برخي سازه ها از ميلگرد FRP استفاده مي شود.

غير از اين موارد، نبشي، ناوداني،آرماتور، گارد ريل، پنجره ها و مجموعه اي متنوع ديگري از محصولات مرتبط با حوزه ساخت و ساز حالا با استفاده از اين ماده نوظهور توليد مي شوند.

صنعت هوافضا
در حال حاضر اين بخش، تنها ۰٫۶% از FRP توليدي را به خود اختصاص داده است اما با توسعه هر چه بيشتر، اين درصد و ميزان روندي به شدت صعودي پيدا كرده است.

مثلا فيبر كربني مورد استفاده در FRP تا ۲۵% در وزن نهايي محصول تاثيرگذار است، و اين مهم بدون از دست رفتن قدرت محصول، در مقايسه با ورقه هاي آلومينيومي به دست مي آيد. كامپوزيت مسلح شده پليمري با فيبر كربني قدرت و تاب آوري عالي در برابر شرايط محيطي مختلف دارد و ميزان انبساط آنها در مقابل گرما پائين است. به همين دليل منطقي است كه در صنايع هوايي از آن استفاده شود.

ويژگي هاي FRP
توليد سريع و زمان نصب كوتاه: مشخص است كه وقتي در مورد ويژگي هاي يك محصول صحبت مي كنيم بايد كليت آن محصول، از توليد تا استفاده نهايي را در نظر بگيريم.

توليد سريع كامپوزيت مسلح شده پليمري يعني كاهش هزينه هاي آن و البته اين مهم به قيمت از دست رفتن كيفيت محصول نهايي حاصل نمي شود. FRP از قدرت، كيفيت و ماندگاري عالي برخوردار است.

سبكي: بزرگ ترين ويژگي كامپوزيت مسلح شده پليمري سبكي آن است. در واقع اين ماده توليدي تا ۸ برابر از بتون آرمه سبك تر است.

به اين ترتيب نصب يا جدا كردن آن از نقطه اي كه در آن استفاده شده هم براي كارگران آسان تر است و تجهيزات مورد نياز كمتري هم نياز دارند. همانطور كه پيش تر هم گفتيم نكته قابل تامل اين است كه اين سبكي، به هيچ وجه به معناي قدرت مقاومت نسبي پائين تر نيست. درواقع، frp يك ماده تركيبي با وزن پائين اما قدرت بالاست.

 

در واقع همين قدرت بالا بود كه باعث شد، صنعت اتومبيل سازي هم كم كم علاقه مند به استفاده ازآن ها و جايگزيني ان به جاي فولاد مورد استفاده در بخش هاي مختلف خودروها بشود. FRP مي تواند سختي آهن را در عين حال سبكي داشته باشد، و خوب سبكي يعني مصرف انرژي به صورتي اثربخش تر.

خوردگي و ماندگاري: چون اين محصول از قدرت و ماندگاري بالايي برخوردار است، مقاومت آن در برابر خوردگي هم بالاست و به اين ترتيب و در مجموع، الزامات مربوط به نگهداري آن هم كم تر است.

نياز كم تر به نگهداري، يعني هزينه هاي نگهداري پائين تر و اين در كل، به معناي رضايت بالاتر مصرف كننده نهايي مي تواند باشد.

با وجود اينكه هزينه مواد اوليه كامپوزيت مسلح شده پليمري در مقايسه با ديگر مواد، كمي بالاتر است اما اين ماندگاري بالا، اين هزينه اضافي را مقرون به صرفه مي سازد.

انعطاف پذيري: FRP ها به طور كلي قابليت تطبيق بالايي دارند، و به همين دليل در مقايسه با بسياري از مواد، امكان استفاده انها در موقعيت هاي مختلف فراهم تر است.

در واقع اين ماده تركيبي را مي توانيد در اشكال گوناگون مدور يا مكعب، لوله اي، كانالي يا ميله اي با كمترين هزينه شكل دهيد.

از اين گذشته مي توان ويژگي هاي فيبرها را مورد دستكاري قرار داد تا براي الزامات كاري مختلف كارآيي داشته باشد. به طور كلي، كامپوزيت مسلح شده پليمري از وجوه الكتريكي عالي و مقاومت محيطي خيره كننده اي برخوردار است.

مسئله ي ديگري كه اين ماده را به ماده اي محبوب در بين صنايع مختلف تبديل مي كند فرآيند توليد آن است كه كاملا مقرون به صرفه است.

عايق بودن: با توجه به تركيبات مورد استفاده در FRP، يك عايق دماي بسيار عالي، در مواجهه با آتش يا اشعه هاي ماورا بنفش است.

غير از اين، انسجام ساختاري و مقاومت در برابر مواد شيميايي و ديگر مواد خورنده هم در اين ماده توليدي بالاست. البته وجوه كامپوزيت مسلح شده پليمري به شدت به عوامل مشخصي چون وجوه مكانيكي مواد پايه، فيبر اضافه شده و حجم نسبي استفاده از هر كدام از اين دو درجه ازمواد، و ميزان فيبر مورد استفاده و نوع سوق آن در ماده اوليه وابسته است.

فيبرهاي معمول و مورد استفاده در frp
شيشه: شيشه يك ماده عايق بسيار خوب است كه در تركيب با ماتريكس، فايبرگلاس يا كامپوزيت مسلح شده پليمري را ايجاد مي كند.

كربن: فيبرهاي كربني يا الياف كربن ، قدرت كشساني بالا، مقاومت، سختي و مقاومت دمايي بالا، و انقباض دمايي پائين و وزن كم را از خود نشان داده اند.اتم هاي كربن كريستال هايي را ايجاد مي كنند كه به طور عمده در محور طولي فيبرها جا مي گيرد.

آراميد: اراميد يك جز فيبري است كه فيبرهاي تركيبي مقاوم دربرابر دما و محكمي را حاصل مي كند. اين نوع فيبر در صنايع زيادي مورد استفاده است.

نتيجه گيري

عرصه علم و پژوهش، صحنه ورود محصولات جديدي است كه از موادي بديع به دست مي آيند.يكي از اين محصولات جديد كه تحولي بزرگ را در حوزه هاي مختلف صنعت، از ساخت و ساز گرفته تا هوا و فضا، ايجاد كرده FRP است.

زمان زيادي از متداول شدن استفاده از اين ماده نمي گذرد اما در همين زمان كوتاه، بخش اعظمي از قطعات مختلف در صنايع متفاوت را به خود تخصيص داده است. يكي از حوزه هايي كه به شدت حضور اين ماده تركيبي جديد در آن احساس مي شود صنعت ساخت و ساز است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۱۰ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)